2011-04-11

Film Tips!

God kväll!

När maken jobbar sent, brukar jag passa på att hyra riktiga tjej-filmer. En romantisk film med en gripande historia, då blir kvällen bra!




Igår tittade jag på The Switch med Jennifer Aniston. En mysig, smått rolig film!
 Jag kunde ändå inte låta bli att tänka; hur kändes det att spela den rollen...
En kvinna i hennes egen ålder, som längtar efter barn. Vill Ms. Aniston själv inte ha barn kanske, eller är det så att hon inte träffat den rätte? Enligt pressen var hon inte redo för barn, när hon var gift med Brad Pitt. Men just då höll de fortfarande på att spela in serien Vänner!? Och hon det var inte rätt tillfälle.. Elaka tungor sa, att hon var rädd om sin figur..!??
Nåväl, filmen var bra, enligt min åsikt.



Ikväll tittar jag på Dear John. En typisk amerikansk film om en soldat som återvänder hem. Hemma träffar han en ung vacker kvinna och blir hopplöst förälskad.. Snart måste han återvända till sitt yrke som soldat, och kärleken på distans.  En riktig tjejfilm med andra ord! :)

Tjejfilmer av det romantiska slaget är lite behaglig feelgood. Man puffar kuddarna, sätter sig tillrätta i soffan.. gärna med ett glas vatten eller kanske något gott tea, och lite skuren frukt att äta till. Mmmm... Precis som det skall vara ibland!
Just nu dricker jag gärna den här.


Sov gott!
Mia

Inga kommentarer: