2011-04-11

Härlig Start på veckan!

En klarblå himmel och solen skiner! Det kan inte bli en bättre start på dagen!



Idag tänkte jag ta med mina små änglar. som är lediga från dagis idag, och ta en tur till slottsparken. Det skulle vara skönt att komma ut på en promenad.
Vanligtvis gör jag min dagliga Powerwalk på morgonen, innan jobbet. Först lämnar jag barnen på dagis, sen har jag min stund i motionsspåret! *underbart!*
Men det ska erkännas att jag inte alltid kommer ut, då jag ofta har möten och annat uppbokat på schemat. Jag är änå glad att jag har den timmen avsatt för en runda i spåret, även om den ibland blir uppbokad av något annat.

Jag tror att de flesta av oss vet vikten av en bra och sund livsstil. Att äta bra och nyttig mat till vardags framför allt, sen kan man alltid unna sig något extra till helgen, såsom ett glas vin tex. Själv är jag djupt förälskad i choklad av riktigt bra kvalitet! Gärna handgjorda praliner, som väljs med stor omsorg. Det skall vara njutning till 100%! Då är jag lycklig!




Motion är inget man ska ha ångest över, om man inte hinner med lika mycket som man önskar. Vi har alla olika amitionsnivåer när det gäller motion. Men det fina med att verkligen ta sig tid att träna, är att man kan slappna av lite mer när det gäller maten. Själv försöker jag att träna 3-4 gånger per vecka, men ibland blir det inte ens det. Allt beror på hur man lyckas organisera ihop vardagen med jobb, fyra barn och hem med allt vad det innebär!

Nu ska vi göra oss klara för att åka till parken.
 Hoppas Du får en bra dag i vårsolen!
Mia

Inga kommentarer: