2011-07-12

En dag vid Havet!

Idag har jag och min väninna spenderat dagen vid havet! *härligt*




Vi packade picknick-korgarna och åkte ner till Hovås, för att promenera längs Järkholmen. Det blåste en hel del när vi kom fram. De större barnen hade med sig varsin kickbike, det går lite lättare att promenera då... minstingarna åkte vagn.
 Det tog inte lång stund innan barnen drog iväg med sina kickbikes, dessutom blåste det motvind. Vi försökte ropa på dem, att de skulle vänta på oss, men icke... De hörde oss inte ett smack och till slut fick min väninna lite lätt panik och vrålar för full hals.. ÖÖÖööööhhhhhhhhhhhhhh!!!!! Hahahaha... jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig! ;) Barnen tvärbromsar och undrar vad fasen som står på! hiiiihi.. 




Efter en lång promenad hittade vi en gräsplätt där vi kunde breda ut våra picknick-filtar och duka upp. Då upptäcker jag att min blt-sandwich, jag köpt tidigare inte är med!??? 
Vart är den??? Allt annat är nerpackat... Och då slog det mig.., den la jag på biltaket när jag skulle spänna fast prinsessan i bilstolen!! Den har ju självklart flygit av i första kurvan! *suck* 
Tur att barnens smörgåsar fanns kvar i kylväskan ialla fall! Så äpple och kaffe är inte fy skam det heller! ;)




Vi fick åtminstone invigt vår nya kylväska, från Cath Kidston. Den köpte jag här! Mina tonåringar tycker att det är pinsamt med en stor kylbox i plast... "det är bara gamlingar som har en sån". *garv*


Ha en skön kväll!
// Mia

3 kommentarer:

Maria - Wikers liv sa...

Åh, vad jobbigt att gå miste om goaste mackan på utflykt! ;)
Tack för att du tittade in hos mig! Visst kan vi säkert inspirera varandra! Varför inte följa varandras bloggar, kanske? Jag lägger till mig som följare hos dej.
Kram / Maria

Casa bianca di Mia sa...

Jag har gjort detsamma hos dig! :)

Kram Mia

casaofmia sa...

Härligt!