2011-07-28

Hemma hos oss!

Nu har vi inlett en intensiv och hektisk byggperiod!


Många projekt ska avslutas, en del renovering av redan färdiga rum måste hinnas med. Så mycket som möjligt före vår deadline. Semestern är alltid en byggperiod hos oss, lata oss kan vi göra emellan varven och när det blir mörkare årstider...




Idag är det hallen som får sig en omgång, närmare bestämt nr.3 i ordningen!? Japp, vi har gjort om denna hallen två gånger redan! Sist vi skulle lägga klinkers anlitade vi en liten lokal firma. Men när vi kom hem blev jag smått gråtfärdig. De hade helt sonika skruvat golvgips ovanpå trägolvet,( som de egentligen skulle tagit bort ) därefter lagt ny klinkers...!!? Inte en tröskel stämde och golvnivån skilde sig på ca 28mm, alltså nästa 3 cm!!






Men nu är det dags... Maken och småttingar river för fullt! :)






(Ovan, så här såg det ut för 10 minuter sedan..)




Dags att hjälpa till..!
Kram Mia

2 kommentarer:

skattelyckan sa...

Fin blogg du fått! Åkte till Storegården Country Living - kunde inte hålla mig. Skriver om det i bloggen. Så nu går jag i Montazamis? fotspår och har blivit med tofs. Kommer och våldgästar dig snart. Kram

Casa bianca di Mia sa...

Din filur!! Men jag hoppas att du kan tänka dig att åka dit igen.. nu hittar ju du dit! :)

Våldgästa mig tycker jag du gör helt rätt i!! Vi ses snart vännen!

Stor Kram