2011-07-13

Klädvård!

Idag har jag två små projekt på gång...




Jag köpte små lavendelplantor igår, så nu ska jag rensa i rabatten på baksidan, och sätta dom i jorden. Min önskan är att det ska växa riktigt tätt med lavendel där. Älskar lavendel och det doftar så härligt!


Samtidigt ska jag försöka minska på berget av tvätt... Med fyra barn når man inte botten på tvättkorgen, innan den är full igen! Inom en snar framtid vill jag köpa en ny tvättmaskin igen, då vår gamla Miele gick i pension efter trogen tjänst i 15år. Det är en lyx för mig med två tvättmaskiner, men det gör enorm skillnad när vi båda jobbar heltid och inte har mycket tid över på kvällarna.


Tänk om man hade en tvättstuga som såg ut så här! ;)






Ha en fin dag!
// Mia

3 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

hihi ja alla har vi olika våta drömmar, jag kanske har samma den dagen jag får fyra barn;) Kram Johanna

Maria - Wikers liv sa...

Skriver verkligen under på att tvättkorgarna inte blir tomma med fyra barn i huset! Jo, en gång var de det... i ca 20 min. Suck, då kom en ny hög efter att barnen städat sina rum... ;)
Sa just till Mannen igår, lustigt nog, att hade jag plats så skulle jag kunna tänka mig två tvättmaskiner, hellre än en sån "extra stor" ;)
Kram / Maria

Casa bianca di Mia sa...

Två tvättmaskiner är en dröm! ;) Man får ställa dem på varandra och tumlaren brevid!
Sen har jag fyra torkställningar med vingar... hahaha... inte klokt egentligen!! Men då kan man tvätta undan lite.
Det är trots allt väldigt härligt med en halvstor familj! *kärlek*

Karm Mia