2011-07-19

Konsten att släppa alla måsten!

Jag och maken har haft semester några dagar nu, om man kan kalla det för det...! Vi är verkligen experter på att inte ta det lugnt på semestern. När den är över står vi där och undrar vad som hände!? ;)




Vi har byggt på vårt hus.. ett kärt projekt, men ibland vill man strunta i allt och bara ha det trevligt! Förra sommaren satt vi knappt ute på altanen i den ljumma sommarkvällen... Vi höll på med huset, så vi var så trötta att vi somnade så snart huvudet landade på kudden.


När jag tittar runt bland många bloggar, skriver de flesta om hur de njuter av semestern, tar dagen som den kommer. Åhh, det låter så härligt!! Vackra bilder bjuder man på också! 
Då slår det mig... Jag blir irriterad av att vi är så dåliga på att stanna upp och njuta av det vi har också! Jag vill sitta med levande ljus på altanen och småprata med min man.. ta ett glas vin och känna att det är semester för sjutton! ;) Men så älskar vi också att hålla på! Får hitta en balans bara...


Nåväl, lilla prinsessan som är två år har vattkoppor och de har kliat något vansinnigt inatt. *stackars hjärtat* När hon är frisk ska jag och min familj ta och släppa alla måsten för en liten tid och bara umgås, ha kul och njuta! :)


Sköt om er och ta ett glas för mig med! ;)
Kram Mia



3 kommentarer:

Maria - Wikers liv sa...

Men du... vi "jobbar" oxå på vår semester. Vi ska snart gjuta grunden till det nya huset, och så har vi lite fix på det huset vi bor i... inför försäljning senare i höst. Men vi tar "lediga" stunder då och då i tillvaron då funkar det! För det är ju på semestern vi har tid att göra allt som måste göras också! Eller hur? ;) Som du säger: Man får hitta balansen! Hoppas ni gör det... Säger som jag brukar... "Njut av livet - Det går inte i repris" Och man kan hitta njutning även om man har lite att stå i ;) Gäller att hitta de små stunderna!
Lycka till!
Kram / Maria

Classic Style Blog sa...

Ja tiden den springer iväg jag förstår vad du menar..att planera tiden kan man bara bli bättre på, jag hoppas ni får njuta av er veranda denna sommar...kram Marie

Casa bianca di Mia sa...

Ja, vi husbyggare har aldrig riktigt semester! ;)
Vi försöker ta en paus då och då.. och Ni har helt rätt, det är på semestern man egentligen har tid att komma ikapp.
Planering är nyckeln! :)

Kram Mia

psst. Marie, vilka snygga skor du har på din profilbild!