2011-07-11

Mamma-lyx!



Efter frukosten i morse, smög jag ut på altanen och satte mig med min cappucchino... Jag tänkte passa på att koppla av en stund innan barnen steg upp. 
Jag satte mig i däckstolen och blundade.. jag kunde höra vinden svepa genom trädkronorna så löven rasslade, några småfåglar kvittrade och när jag tittade ner mot sjön var den nästan alldeles stilla.. mmm... jag tog ett djupt andetag och kände hur mina muskler började slappna av... *skönt*




Ända till..MAAAMMMMMAAAAAA!!!!!! VAR ÄR DU???!!!!!!!


Jag höll på att sätta cappucchinon i halsen och bränna halvt ihjäl mig på handen, när jag for upp! Jag rusade in och undrade vad som stod på!! 
"mamma... kan jag få en glass?" 
"Nej, klockan är halv åtta på morgonen då äter vi inte glass."


Jag kom inte riktigt i samma sinnesstämning efter det. ;) Men jag han ialla fall ill-njuta i några microsekunder! ;D


Dags att göra något av den här dagen!
// Mia

5 kommentarer:

casaofmia sa...

Ha ha,känner igen det där! Fin blogg!

Vivianne sa...

Hihi, vad jag känner igen mig! Jag hann inte ens ut på altanen innan det var kört... I övrigt samma story. Men detta är livet! När vi blir gamla kommer vi säkert att längta tillbaka till dessa morgnar ;-).

Sjöboden sa...

Hahaha ja just så är det, några microsekunder får man nöja sig med några, eller förresten ganska många, år framöver ;)

Ska bli kul att se mer från ert hus!

Superfräch blogg, så fint med blå ränder och marginalen är också finfin. Borde oxå förnya lite men är inte så bra på sånt där :-D

kram Caroline

Casa bianca di Mia sa...

haha.. Ja så är det med småbarn, eller hur!

Vila får man åtminstone göra i graven! DET vet man säkert! ;)
Men tills dess får man passa på att njuta av de små livens upptåg!
Kram Mia

Maria - Wikers liv sa...

Hej! Hittade precis hit. Fin blogg! Vi har en del gemensamt du och jag; Jag är oxå mamma till 4 barn, vi är ungefär i samma ålder, jag och mannen har precis dragit igång ett husbygge i New Englandstil. Älskar inredning och fix hemma. Gillar också det goda i livet som du verkar njuta av. Blir glad om du tittar in hos mig :)
Mvh
Maria - Wikers liv