2011-09-27

Bilar och Pengar...

Hej alla fina!


Ursäkta frånvaron här på bloggen, so little time, so much to do!! :)




Hoppas ni hade en bra helg! Min helg var helt underbar!! Det var ju fint väder, så vi passade på att ut och fin-åka lite.. Vi åkte på lite utflykter, promenerade i en vacker slottspark och åt en fantastisk lunch i solen! Helt lovley, med andra ord.


Idag har jag lämnat in min bil på service och reparation. Tyvärr är det ju så att min bil rullar rätt mycket, så då blir det ju slitage. Men när mannen på verkstan sa vad hela kalaset kommer kosta, blev jag inte särskilt lycklig..! :( 
Ett smärre hål i plånboken som jag hellre hade kunnat lägga på tex det här:




...och dessutom få lite slantar över! *suck!* Men bilberoende som jag är, måste jag vara noga med service och eventuella reparationer. Även om det är väldigt tråkiga pengar... ;)


Önskar dig en fin tisdag! Jag ska fortsätta tvätta och städa...
Kram Mia

5 kommentarer:

Maria - Wikers liv sa...

Usch, ja! Bilar är ingen sparbössa direkt... Men ack så nödvändiga...
Måste bara fråga; bilen på bilden, är den er?! Kanonläcker!!!
Kram / Maria

P.s... Jag VET hur det är att ha fullt upp, så fullt upp så man inte ens hinner titta in på bloggarna... ;)

Casa bianca di Mia sa...

Hej Maria!
Bilen är inte våran, det är en bild på en gammal Bentley, jag haft länge. Jag tycker den är såå maffig!! :)
Vi kör varsin svart Volvo.. ;)
Kram Mia

Maria - Wikers liv sa...

Ja, maffig är den! :)
Volvo, är ju inte heller så tokigt ;)
Kram / Maria

Room of karma sa...

Lustigt att du skriver om just bilar idag. När jag också går runt och tänker på samma sak. Jag skall ställa av min SAS idag. OCh våra bilar skall fördelas om här hemma. Fast för oss så är det tvärt om. Det kommer ge oss mer pengar i plånboken. Men jag håller med dig. Jag/vår familj är mycket bil beroende. Med en snygg handväska kommer du inte lika långt som med en bra bil!

Wow, idag vabbar jag för Sockret! Vi har myst med färska räkor och hyrt 5 filmer:)! Men jag har också varit hos sjukgymnasten. Wow, vad hon skall jobba med min kropp nu framöver. Spännande.... Men det kan vi ta när vi ses eller hörs på tel. Detta inlägg börjar blir lite långt, hihih. Det var ett tag sedan vi talades vid!

Ha det bra och hälsa familjen!
kram CC

Casa bianca di Mia sa...

Ska du ställa av SAS nu?! Har den gjort sitt? Jag håller med dig, man kommer mycket längre med en hel bil, än en SNYGG handväska! hiihihi..

Härligt med såå lyxig vab! Du får berätta mer om sjukgymnasten sen. Smsa mig om när vi kan ses, även dagtid funkar för mig, några dagar till. :)

KRAAAM på er tjejer!!