2011-09-28

Blå Vindruvor!

Härom dagen stannade min grannfru, när hon körde förbi. Hon frågade om jag ville ha vindruvor, och i så fall fick jag gärna gå ner till deras hus och plocka. 
Självklart ville vi gärna det!! Jag satte prinsessan i vagnen och sedan promenerade vi ner mot sjön, där deras hus ligger.
Vi tittade på den lilla Lönnen som börjat skifta färg, fotade ett vackert löv;


I dikeskanten växer det sådana här godingar, men de lät vi vara... Dom kanske grannfru vill ha själv!? ;)


Väl nere fanns det massor med vindruvsklasar!! Det kändes lite udda att plocka vindruvor som växer öppet i en pergola, så här i september... Men roligt, och väldigt goda var dem!




Lill-prinsen stannade och plockade händerna fulla med blåbär, som han mumsade på, på vägen tillbaka. Han ville gärna att vi skulle göra blåbärspaj, men så många blåbär hittade vi inte... 


Det är underbart att bo som vi gör, med skogen inpå knuten och sjön på lagom avstånd.
 Här på landet, njuter jag av lugnet och stillheten, trots att jag är född och uppvuxen i Göteborg! Men än så länge, saknar jag inte att bo i storstaden... ;)


Nu ska jag återgå till mitt målande.. Sen kanske det blir en liten tur till en loppis.
Önskar dig en skön onsdag!!
Kram Mia

1 kommentar:

Birgitta sa...

Ååh, vad mysigt att plocka vindruvor här.....Tänkte nästan på o göra vin då. Du kanske ska köpa vindruvor-plantor o sätta o se om det tar sig. Vore kul. Vad stora o blåa dom såg ut......Kram Mamma