2011-09-11

Hemma hos oss igår!




God morgon vänner!
Frukosten är avklarad och mannen har åkt iväg till jobbet. 

Igår åkte vi till Vikaryds köttbod som ligger mellan Alingsås och Brobacka.
 En lokal köttproducent med ekologiskt kött. Jag ville ha några fina köttbitar till kvällens middag, och finare än så här blir det knappast.
Skurna i lagom stora skivor, till var och en. Maken fick en gents size på 300g! Jag nöjde mig med en ladies size på 200g. 
Maken är väl som de flesta karlar, och gillar en rejäl köttbit,  var mer än nöjd, kan jag säga... :)


Väl hemma drog vi på oss gummistövlarna och gick ut i skogen och plockade lite kantareller. De ville jag ha i potatisgratängen, men även vid sidan om. En lyx att ha ett alldeles eget skafferi från naturen, på tomten! 
Middagen bestod av grillad ryggbiff, medium-rare, potatisgratäng med smöstekta kantareller i och lite färsk timjan. Tillbehör såsom vitlöksfrästa haricot vertes och grillad grön sparris! Och ett glas rött vin kändes som ett måste! ;)
Mums... så gott det var!!
 Fatet ovan är ett Rörstrand, fyndat på loppis!




Det var gårdagens höjdpunkt! Nu ska vi se vad det blir utav den här regninga söndagen...
Hoppas du får en bra söndag, med eller utan regn! 
Kram Mia

1 kommentar:

Room of karma sa...

mmmmmmmmmm vad gott det ser ut!
Önskar er en fin söndag vänner.

kram CC