2011-09-22

Höstfint i Trädgården!



Denna helgen tänkte jag att vi skulle höststäda i trädgården. Lite ogräs ska rensas, utemöbler ska plockas in och det ska eldas skräp. Sen måste vi börja bygga staket, eller åtminstone göra en liten lekhage för valparna! 
För jag tror inte vi hinner bygga staket runt hela vår tomt innan vi ska hämta dem. Men en del måste de ha att kunna springa på.


Idag är min lilla prinsessa hemma, med rinnande näsa. Så jag tänkte vi skulle smygstarta höststädningen lite.. Vi ska åka in till blomsterhandeln och köpa lite vårlökar och sätta i rabatterna. Dessutom vill jag ha Buxbomklot i krukorna vid grindstolparna. Grindstolparna som jag byggas eller gjutas, vi har inte bestämt oss för vilket det blir. Ska vi gjuta, måste det göras snart, innan frosten kommer. Annars bränner inte betongen som den ska.


Jag tycker att det är så himla tjusigt med Buxbomklot, gärna i pampiga urnor!
Ha en skön dag!!
Kram Mia

1 kommentar:

casaofmia sa...

Håller med, älskar Buxbom! Krya på den lilla Sessan. kram