2011-09-21

Inspiration Vardagsrum!



Idag har jag en fruktansvärd huvudvärk, så det blir lite vila nu på förmiddagen. 
Stora sonen började lite senare idag, så jag åkte och köpte färska frallor till oss. Det var mysigt att sitta och äta frukost, med tända ljus, bara jag och han! Det är så roligt att sitta och prata med honom, han berättar om kompisar, hur det går med flickvänner och vad de gjort på fritidsgården mm. Vi har en väldigt bra kontakt, jag och min fina 15-åring!


Igår satt jag och letade lite inspiration till vardagsrummet. Problemet är hur jag vill möblera det... vi har haft det på samma sätt ett bra tag, men jag är inte riktigt nöjd. Eftersom vi inte vet hur vi ska möblera, har vi inte köpt några fler möbler... vi vet inte vad vi vill ha.
Bilderna ovan, är från vårt vardagsrum.
Rummet är fyrkantigt, en stor vägg är bara stora fönster, och det är ca 65kvm stort. Det blir mycket yta kvar, när vi möblerar och det vill vi ha, men inte för mycket!? Ja, hur börjar man...?


Jag funderar på om vi skulle placera sofforna, där vi har mat bordet idag?! Lite som man ser på bilden nedan...


Här följer lite mer inspirationsbilder..







Nu måste jag vila mitt huvud lite, för sedan hade jag tänkt att köra ett pass på gymmet i eftermiddag.
Hoppas du får en Lovley onsdag!!
Kram Mia

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Jättemysiga bilder, ser fräscht ut. Jaa, det är alltid kul att möblera om. Jag tänker så här hemma med ibland. Men tror inte att gå och ändra på så mycket. Kram Mamma

Room of karma sa...

haha er kudde påminner om mitt Hunky dory linne:)!
Jag skulle passa att sitta i er soffa, kanske?:)!

kram CC

Casa bianca di Mia sa...

CC du skulle passa perfekt i vår soffa!
Skulle du kunna vara söt och sitta här ett tag och bara passa in!? hihii...

kram