2011-09-24

Solsken o Vintips!

God morgon härliga lördag!!


Min älskade make sover fortfarande, men jag och småttingarna är uppe. Och utanför mitt köksfönster, finns en härlig,solig lördag! 
Idag ska vi försöka göra färdigt vardagsrummet, så gott det går. Allt kommer ju inte bli piffat och klart, men möbler har ialla fall fått byta plats! Jag ska visa er sedan.. jag villhemskt gärna har er åsikt, när det gäller fototapeten; ska den hänga kvar, eller rivas ner!??




Den här sköna bokhyllan hittade jag,när jag bläddrade bland mina foton. Visst är den häftig?! Den fanns i en designbutik i Skåne. Vi åkte ju runt en del när vi var nere i Österlen i somras... trots regn i mängder..!


..och till sist, ett litet vintips!
Detta vin provade jag för första gången, för många år sedan. Men det är ett bra vin som passar till det mesta! Och många som säger att de inte gillar rödvin, brukar ändå tycka om det här. :)
Kostar under 100-lappen. 




Nu mina vänner, ska jag göra lite frukost. sen kan vi kicka igång den här dagen!
Ha en perfekt lördag!!
Kram Mia

3 kommentarer:

Två systrar sa...

Här skiner solen också!! Perfekt dag att spendera på IKEA! :-) Jag blir yr av bokhyllan...hihi Spanjoren du tipsar om är mycket god! :-) Kram c

Skattelyckan sa...

Jag kan bara hålla med om vinet. Passar det mesta.Lycka till med ommöbleringen. Väntar med spänning på resultatet. Må så gott hela familjen!

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Blir lite yr av den bokhyllan...alltså lite svajig. Hade inte klarat av att ha den hemma. Men kul är den. Ja detta rödvinet har vi haft som storfavorit här hemma i många år. Verkligen ett allround vin. Må så gott från Maria