2011-10-07

En dyr vana...!

Jag har gjort det igen...

Slutat röka, alltså! Stort Grattis till mig!! ;)


Nu håller jag tummar och tår för att jag ska lyckas hålla mig rökfri också! Men vi tar en dag i taget... för varje dag som går, sparar jag 50 kr.
Jag vet att jag gjort ett inlägg redan idag, men jag måste göra detta också. Främst till mig själv som en motivation. Självklart hoppas jag att du kanske också lägger cigaretterna på hyllan och ser fram emot en rikare höst.
Jag behöver inte skriva om alla hälsovinsterna, för det vet de flesta säkert redan. För mig är det pengarna...! När jag satt och gjorde dessa motivationscollage, fick jag mig en tankeställare. Det är sånt här mina pengar kunde gått till istället! 

















...visst blir man chockad... och motiverad!!
Men vet ni vad det värsta är... om ett paket hade kostat 50kr, i alla år jag rökt.. Då har jag rökt upp lika mycket pengar som TVÅ snygga Ford Mustang!!!
Jag kan i efterhand säga, att jag hade hellre haft två sådana här muskelbilar på garageuppfarten! Är det inte sorgligt egentligen... när man ser på det såhär!?!!


Kram Mia
psst.. blir du sugen på att sluta röka du med.. Önskar jag dig all Lycka till!! Jag vet hur svårt det är... ;)

2 kommentarer:

charm design sa...

Masse masse lykke til.Jeg røyker selv og vet hvor fryktelig vanskelig det er å slutte.
Håper du fikser det,skal krysse fingrene for deg.
God helg

Casa bianca di Mia sa...

Tack!!
Ja, det finns nog inget svårare... och det är väldigt lätt att trilla dit igen..!

Trevlig helg!