2011-10-31

Idag är det Halloween i USA!


Detta med att fira Halloween i sverige, är ganska omdiskuterat. 
Jag som varit i choklad och konfektyrbranchen i många år, 
får frågan; när firar man halloween egentligen?
Så här kommer svaret...
den 31 oktober! ...idag alltså!!

Och det har inget med vår Alla helgons dag att göra, enligt vad jag hört. Men jag kan ju ha fel...
Detta halloween, är en "gammal" amerikansk tradition och firande.
 Här i Sverige har det kanske inte blivit så stort, och framförallt är det kanske en ursäkt för att klä ut sig och partajja lite, ialla fall när man läser dagstidiningen idag!
 Men små barn brukar ju tycka det är roligt att klä ut sig, samtidigt är det lite läskigt och spännande med alla spindlar, pumpor och häxor... :)

Have a charming Halloween, my dear followers!!


Pumpor med stil... 

2 kommentarer:

Maria sa...

Snygga pumpor!
ja, visst är det idag halloween ska firas, tycker jag...om man nu ska göra det i Sverige. Här har sprungit halloweenbusar sedan i fredags. Tycker inte att det är så kul, när det håller på ända fram till nästa helg ;) Vi har liksom inte godis hemma varje dag ;)
Kram / Maria

Casa bianca di Mia sa...

Nej, jag bor ju ute i "skogen", så jag slipper alla busungar! ;)
Lite tråkigt, men samtidigt skönt med tanke på att folk knackar på vilken dag som helst... Jag håller med dig. I Usa, gör dom det ju bara den 31/10.. inget annat!

Ha en fin dag!
Kram Mia