2011-10-14

Ryggskott

Vilken fruktansvärd smärta!!


Jag har aldrig förut haft ryggskott, men igår morse fick jag det och idag är det betydligt mer intensiv smärta. Det gör ont och hugger till av smärta, så jag får svårt att andas.
Vårdcentralen rekommenderade, förutom smärtstillande och antiinflammatoriskt, typ Ipren eller Voltaren, ett besök hos någon Naprapat. Men det vågar jag inte..!!
Däremot hittade jag den här länken på youtube; http://youtu.be/5iVZlpVc6G8. En leg. naprapat, som visar övningar man kan göra både för att förebygga, men också för att lindra ryggskott. Jag har gjort dem och jag fick inte ont av att göra dem ialla fall... Men om det hjälper, märker man kanske inte efter en gång.


Det är ialla fall fredag, och jag är ledig från mina studier. Jag hade verkligen sett fram emot en ledig dag! Ikväll kommer älsklingen hem, så jag ska försöka ta mig ivä till affären och handla lite. Tänkte laga något extra gott till middag ikväll!


Önskar dig en fortsatt underbar fredag! och blir jag inte sämre, så ses vi imorgon med!
Kram Mia

7 kommentarer:

Anonym sa...

Panodil och Diklofenac är en jättebra kombination. Välbepröat av mej. Krya på dej./ Therese

Casa bianca di Mia sa...

Tack för tipset!
Ska skicka maken till Apoteket sen..
Ha en trevlig kväll!

Room of karma sa...

Men hej där vännen! Du är inte van med att sitta stil och plugga:)! kroppen vill arbeta igen:):).... hahaha.

Jag vet en super bra naprapat som jag har besökt vid 3 till fällen här i stan. Jag har inte kvar nummret men jag har hans namn och adress som du kan få om du är intresserad.

Ha en fin lördag!
kram CC

Casa of Mia sa...

Hoppas att du mår bättre, måste göra riktigt ont med rygskott, krya på dig kram

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Krya på dig nu...fruktansvärt jobbigt. Önskar dig en skön helg, kram Maria

Life's Silverlining and I sa...

Hej! Vad jobbigt med ryggskott! Hoppas du får hjälp.
Hittade till din blogg idag och I like alot! Tänkte kika in här mer så jag la till mig som följare:)
Kram!

Två systrar sa...

ryggläge och rödvin!!! :-) Själv är jag dunderförkyld och ingen röst!skönt för övriga familjen....nu får jag ligga nerbäddad med .....håll i dig...linne på mig ;-) hihi kram och hoppas du känner dig bättre snart! / C