2011-10-18

Tea for two...

God morgon!


Tänkte kika in och göra ett snabbt inlägg innan det är dags att sticka iväg.
Idag har vi riktigt höstväder, här i småstaden regnar det och blåser lite. När jag stod med mitt morgon kaffe i handen och tittade ut i trädgården, insåg jag att jag fortfarande inte städat undan sommaren!!? Det är ju nästan lite pinsamt... dynorna ligger kvar ute i stolarna och utekrukorna har fortfarande inte blivit tömda.
Så här dags på hösten brukar jag ha planterat ljung och dekorerat med pumpor och lyktor.
Ja, det får bli något att ta tag i....




Igår kväll satt jag och min man och pratade om alla små och stora projekt vi vill göra; och vad vi måste göra.
Jag hade bryggt en kanna tea, med smak av jordgubbar och champagne. Det var väldigt gott faktiskt!  Vi hade tända stearinljus och kunde sitta i lugn och ro, i sofforna. De små barnen hade somnat så gott i sina sängar.. Och de stora barnen, ja, de brukar försvinna in på sina rum, sen ser man inte röken av dem under hela kvällen nästan.


Ha en fin dag!!
Kram Mia

4 kommentarer:

Skattelyckan sa...

De där stunderna på tu man hand är guld värda.Lite champagne o jordgubb på det - Mys! Kram

Casa of Mia sa...

Så mysigt, låter som ett gott te.

Life's Silverlining and I sa...

Känner igen det där med ostädat i trädgården:) Mysig kväll verkade ni haft det!
Ha en fortsatt fin kväll!

Birgitta sa...

Vad mysigt ni har det. Det är jag glad för. Kram Mamma