2011-11-06

Alla helgons helg!



Igår var vi hos mina svärföräldrar hela dagen.
Som vanligt hade min snälla svärmor gjort underbart god mat, hennes moussaka. Jag vet inte hur hon gör den,  men den är såå god! Sedan tog vi en promenad i det fina novembervädret!
Inte känns det som att vi faktiskt närmar oss första advent, eller hur!?


Igår kväll, åkte vi till kyrkogården och tände ljus på mina far- och morfäldrars gravar. Det är så himla mysigt att gå till gravarna på Alla helgons dag, när det är mörkt och det är tusen lyktor som brinner. Så fridfullt och så vackert! 

Idag ska vi ha städdag ute i trädgården här hemma, är det tänkt. Men maken har åkt iväg och måste arbeta, så vi får väl se hur det blir med den saken.
Själv ska jag ialla fall göra min del av saken, nämligen höststäda lite bland krukor, leksaker, utemöbler mm. Kanske man skulle baka något gott till kaffet också..!?

Hoppas att det blir en fin dag, och att Du får en magisk söndag!!
Kram Mia

6 kommentarer:

Room of karma sa...

Fin bild! Ha en fin dag!
kram ♥ CC

Skattelyckan sa...

Låter som att vi är inne på samma spår, röjer också i trädgården. Hoppas han kommer hem till kaffet i alla fall, maken din. Kram

Maria sa...

Har oxå röjt, både inne och utomhus vid husbygget. Fyllt en halv container ;)
Kram!

Casa bianca di Mia sa...

Åh,nu blir jag väldigt avundsjuk, Maria!Jag vill också ha en el container att fylla!! Då kan vi snacka röja!!! :)

Kram Mia

Sjöboden sa...

Idag har jag inte gjort nåt vettigt o det var gött ;)

Kram Caroline

Casa bianca di Mia sa...

Haha.. Caroline! Helt rätt tänkt! Bra gjort av dig!! Vi andra borde ställa oss i ett hörn och skämmas...det är ju faktiskt söndag idag. ;D

Kram Mia