2011-11-07

Jakten på de rätta stolarna..

God morgon!


Jag tycker att det är väldigt roligt att leta inredningsdetaljer. Nu tittar jag efter stolar till vårt matsalsbord.
För några år sedan såg jag ett par klädda stolar med handtag i ryggen. Det var i något inredningsmagazin, och jag vet att man sålde dem på Möbelgalleri Anna i Göteborg. Inga billiga pjäser direkt..
Men stolar är ju faktiskt inte billigt! Visst finns det stolar för någon hundralapp eller tre, men jag vill ha något mer varaktigt.
De stolar vi gillat hitills kostar från 1500kr/st. Och vi ska ha åtta stolar. Inte för att det är bråttom på något vis, men det är ju roligt att titta! 


Härom dagen sprang jag på dessa skönheter.
Jag tyckte särskilt mycket om handtagen i ryggen! Jag tycker stolen är snygg, men känns lite klumpig... Jakten på de perfekta stolarna fortsätter!


Hoppas du får en fin måndag!
Kram Mia