2011-11-02

Lycka i en liten flaska...!

God morgon vänner!


Liten prinsessa har haft en orolig natt, där hon skrikit helt förtvivlat. Det är så hemskt när de små har mardrömmar och blir helt hysteriska, innan de vaknar och inser att det bara var en dröm. Lilla hjärtat! 


Ni som följt mig ett tag, kanske minns att jag skrev om en god fransk lemonade. Jag köpte några flaskor när vi var nere i Österlen. Efter att de tog slut, har jag letat med ljus och lykta efter dem. Men jag kunde inte hitta dem någonstans. Och jag har varit sååå besviken..!


Så av en händelse, när vi gick på "Ljus i Alingsås", som är ett evenemang här i vår småstad. Ljus i Alingsås återkommer varje å under oktober månad, där ett antal ljusdesigner från hela världen kommer och ljussätter olika stadsmiljöer. Det är så himla mysigt att gå runt och titta på detta på kvällen!




Åter till Lemonaden... :) Vi gick in på en liten innergård, där det finns bla cafe', restaurang, butiker och en liten ost och delikatess-butik, som heter "Lilla Saluhallen". Där inne, hade de min lemonade.. dock bara två smaker,men ändå! Jag blev överlycklig!! :)


Hoppas du får en fin dag, själv ska jag ner till min revisor med lite papper..


Kram Mia

4 kommentarer:

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Nu blev jag glad...du har hittat denna lemonade :) Har inte ens försökt hitta den här hemma. Så nu är det en tur lilla Saluhallen idag.
Tack för tipset. Har en annan liten fråga till dig. Din bakgrund..blå/vit randig. Har du gjort denna själv eller laddat ner den från något ställe på nätet. Hjälper en god vän med en blogg och hon vill ha något randigt. Kramar Maria

Casa of Mia sa...

Vilka fina flaskor, jag älskar lemonad, vi gjorde citronlemonad ner på Mallis i somras som var så svalkande och god, kram

Casa bianca di Mia sa...

Jag gjorde den själv.. bakgrunden alltså. Ska kika lite på nätet och se om det inte finns något enkelt hjälpmedel till det.. återkommer!

Älskar denna lemonade!! De skulle få in fler smaker snart. *längtar*

Egen lemonade är det godaste som finns! Men jag har inte gjort det på flera år.

Kram Mia

Life's Silverlining and I sa...

Låter som något man gärna vill prova:)
Kram!