2011-11-18

Lyxhustru eller inte!?

God morgon!




Idag är det fredag! Äntligen helg!! :)
Jag måste säga att det är en helt annan känsla, när helgen kommer; när man har arbetat hårt hela veckan. Jag har ju haft semester och föräldraledig ganska länge nu sen jag sålde min butik, för att vara mig. Tiden som "lyxhustru" är över... och det känns fantastiskt skönt!! Jag skulle aldrig vilja vara hemmafru, jag är gjord för att arbeta! 
Det är mycket skönare att fira helg, när man gjort sig förtjänt av sin ledighet. 




Denna helgen är det späckat schema, och det går lite i julens tecken. Vi ska iväg på en liten familjeweekend nästa helg, då det är första advent. Så därför ska vi förbereda denna helgen; hämta adventsgran till utsidan, sätta upp julgardinerna, dörrkrans kanske jag ska göra... Resten får bli i veckan.
En julmarknad ska vi också hinna med!


Men först.. ska jag göra mig klar för att åka med katten Gucci till djursjukhuset. Sen ska vi handla inför helgen! 


Önskar dig en fabulous fredag!!
Kram Mia

4 kommentarer:

Room of karma sa...

Jag håller helt med dig. Det är en mycket skön kännsla som infinner sig på fredagarna när helgen står och bankar på ens dörr:)! Och man har jobbat hela veckan. Men att bara gå hemma och dra tror jag inte att någon mår bra av i längden! Man behöver arbetskamrater, rutiner och kännslan av att man faktiskt uför en viktig uppgift utanför sitt hem. Då uppskattar man hemmet, barnen och mannen mer tror jag. Sedan är det ju klart att det skall vara sans och balans i allt. Jag är ju oftast ledig fredagarna eller så jobbar jag bara några timmar då. Det tycker jag är vardagslyx och sunt att få lite tid för sig själv, hemmet och barnen.

Vill höra lite mer om ditt nya jobb. Och nu får du åka till stora staden också:) Bara en sådan sak, hihihi!

Vi måste ses snart vännen. Det har gått på tok förlänge sedan vi sågs!! Hur har du det på fredagarna?

Ha det bäst! och jag skall gratta Sockret från er alla det lovar jag!

kram ♥ CC

Casa bianca di Mia sa...

Jag håller med dig! Så mycket lättare livet blir, när man får rutin på saker och ting..!

Det hade varit väldigt trevligt att ses! Jag är också ledig på fredagar. :) Är väldigt glad att det blev så!

Ha en fab helg!
KRam

Life's Silverlining and I sa...

Glöggcheesecake låter gott, har du recept på den?
Kram!

Joanna sa...

Hej jag heter Joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtar om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelde för hur det är att leva med Aspergers syndrom och att alla är lika värda trots bakgrund:)
Så besök gärna min blogg:) kram
Ps. glöm inte att anmäla dig till alla roliga tävlingar med super fina priser:)