2011-11-03

Tomtar i ny kostym



Nu har det verkligen poppat upp julsaker både här och där i butikerna. Men så är vi ju faktiskt inne i en adventsmånad som någon sa. Jag köpte en påse av årets nyhet, Polkatomtar, från Cloetta. Jag fullkomligt älskar de vanliga skumtomtarna, så dessa var jag tvungen att prova!


Fy, vad besviken jag blev.. inte goda alls. Självklart smakade de polka, men de var ingen större hit. Av mig får dessa bara två stjärnor av fem! Dottern i huset var den som gillade dem bäst, och blev besviken över att påsen tog slut så fort. :)
Nä, nästa gång jag köper skumtomtar blir det de gamla vanliga!




Idag ska jag roa mig med att städa och sortera i småttingarnas rum, för nu har de lekt och dragit fram leksaker i flera dagar, utan att vi brytt oss om att städa upp igen. Ibland får det faktiskt vara stökigt! ;)
Om jag har lite tur, slutar mannen jobba i normal tid idag. Jag tänkte se om jag kan övertala honom till att vi ska tapetsera den där fondväggen i prinsessans rum... 


Ha en strålande dag!!
Kram Mia

7 kommentarer:

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Jo du Lemonaden. Måste ha haft huvudet under armen när jag var på stan. Glömde Lemonaden...kom på detta när jag redan var hemma. Så det får bli ett nytt försök här. Ha de gott Maria

Sjöboden sa...

Ha! Vad lustigt satt just och kollade recept till nyår och vad tror du om den här: http://www.recept.nu/1.276987/lisa_och_monica_eisenman/efterratter_godis/agg_mejeri/systrarna_eisenmans_fluffiga_polkagrispaj

Apropå polka ;)

Ja den där nyponhäcken har jag en hatkärlek till, hade helst haft en vintergrön häck.

kram Caroline

Två systrar sa...

Hoppas du lyckades med övertalningen :-) Jag vet ett bra sätt annars ;-) hihi Kram C

Två systrar sa...

Hallå igen! lemonaden kan du nog köpa på Coop forum också, iaf i Bromma o Nynäshamn :-) Kram C med Linnet!!!

Casa bianca di Mia sa...

Sjöboden: den har jag också tänkt prova! Den ser ju jättegod ut!! :)

C: Tell me the secret..!! Han är en svårt nöt att knäcka ibland.

Coop... det måste jag kolla! Vi har inget nära mig,men det måste kollas upp när jag åker till Gbg..! :)

Kram Mia

Vendela sa...

Hejsan,
hoppas du lyckas övertala honom om att tapetsera. Det skulle i så fall vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

Casa bianca di Mia sa...

Det låter lite intressant, jag återkommer till dig.

Mvh Mia